09 July 2010

100708 Lemmer

















[#1544] Voorafgaand aan ons traditionele, jaarlijkse 'dagje Lemmer' hadden Winski en Vagebond deze carpoolplaats als ontmoetingsplaats afgesproken. Vagebond arriveerde vier minuten eerder dan Winski, had de cache al opgespoord maar liet respectvol de eer aan Winski om de koker zelf te vinden en om 13.00 uur het logrolletje te tekenen. Een prima begin van wat een fantastisch leuke en met veel bier overgoten dag zou worden en waarbij we ons ook de sateetjes erg goed hebben laten smaken. Volgend jaar weer!

[#1545] 13:30 In gezelschap van Winski geparkeerd op de aangegeven locatie vlakbij een wonderschoon kerkje. De korte wandeling bracht ons op een adembenemend fraaie locatie waardoor je weer even beseft hoe geschikt het fenomeen geocaching eigenlijk is om op dit soort plekjes terecht te komen. De dames March en Tsjûke stonden ons al op te wachten. Middels een zeer vermakelijk verhaal werd ons ter plaatse ook het ontstaan van het Tjeukemeer uit de doeken gedaan en nadat we flink van het uitzicht hadden genoten zijn we op zoek gegaan naar de cache. Die bleek gemakkelijk te vinden en na nog even wat foto's te hebben genomen wandelden we zeer tevreden terug naar de auto. Lemfisk: hartstikke bedankt voor een cache op deze prachtplek!

[#1546] 14:00
Deze hele mooie Earthcache heb ik samen met Winski bezocht. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik nog nooit van dit Woudagemaal had gehoord maar dat maakte de kennismaking er wél des te hartstochtelijker op want ik was meteen zwaar onder de indruk van zowel de uiterlijke verschijning als van de prestaties die deze zeer goed geconserveerde beauty kan leveren. De info op de cachepagina en op de website kregen achteraf dan ook flink meer betekenis voor me. Bijzonder leerzaam is het ook: wie mij van tevoren zou hebben gevraagd een inschatting te maken van hoeveel liter water het Sneeker Meer zou bevatten had een antwoord gekregen dat vele miljoenen liters van de werkelijkheid zou hebben afgelegen. Dankzij deze cache weet ik inmiddels gelukkig beter, al blijft het wel gaan om - althans voor mij - hoeveelheden die m'n voorstellingsvermogen fors te boven gaan. Maeckes: zeer bedankt dat je een cache aan deze toplocatie hebt verbonden!

Dank&dag,
Vagebond